2010. november 10., szerda

Elvesztettem zsebkendőmet


hímzett kendők

Elvesztettem zsebkendőmet m f s f/ m r m d
Megver anyám érte r f m r/ s s
Aki nékem visszaadja m f s f/ m r m d
Megcsókolom érte. r f m r/ d d

Lányok lányok szépek vagytok
Piros az orcátok
Kertben jártam, rózsát láttam
hasonlít hozzátok.

Fiúk, fiúk csúfak vagytok
sárga az orcátok
Mezőn jártam, kórót láttam
hasonlít hozzátok.

Ez énekes körjáték. A körben álló gyerekek az óra járásával megegyezően forognak, míg aki a körben áll, velük ellentétesen jár zsebkendővel a kezében. Az első versszak végére leejti valaki előtt a kendőjét. Aki előtt leejtette, az felveszi és a kör közepén forog vele az óra járásával ellentétes irányban. A dal végén a körből választott marad bent, és jár körbe a kendővel.

Nincsenek megjegyzések: