2010. július 11., vasárnap

Kezdet

Ciróka maróka
Hol van a kis róka
Itt, itt, itt, itt, itt!

Ezt a csiklandozós mondókát az anyukám játszotta valaha velem, és most a kislányommal.

Már régóta gondolkoztam azon, hogy indítok egy mondókás blogot, hát íme, elkezdem.

Lilivel, aki most 15 hónapos egész tavasszal és ősszel baba - mamás mondókás foglalkozásra jártunk. Kipróbáltuk a Ringatót(link), és a Babusgatót. A Vizes 8-asban levő Zenebölcsi még talán korai egy ilyen kicsinek. Végül is a Babusgató mellett maradtunk, amit Lázár Enikő énektanárnő tart. „Csak tiszta forrásból”, vagyis eredeti magyar gyűjtésből származó mondókákat, dalokat tanulunk. Míg gyakorló óvónő voltam, én is igyekeztem ezeket megtanítani a gyerekeknek. Két évig néptáncot is tanítottam egy szintén néptáncos kolléganőmmel, így sok olyan dal, játék és mondóka összegyűlt a tarsolysomban, amit már nem lehetett újabb és újabb papírfecnikre írni, így gondoltam, hogy megosztom másokkal is.
Persze egy ilyen kicsi lány mellett nem sok időm van blogolni, de igyekszem feltenni mindig egy párat, hogy gyarapítsam az anyukák kincsestárát.

Nincsenek megjegyzések: